Mededelingen eind mei

Donderdag 23 mei 2024

Morgen 24 mei studiedag!
De kinderen hebben deze week een korte week; ze zijn morgen weer een dagje vrij! Morgen 24 mei werken wij aan onze schoolontwikkeling. In de ochtend kijken we terug op onze extra inzet afgelopen periode voor het rekenonderwijs. Daarna starten we ons laatste thema voor dit schooljaar: gedrag en afspraken in de groepen. Middels de leerlingarena gaan we morgen van de kinderen horen hoe zij dit ervaren. Zij gaan ons punten mee geven waar we nieuwe doelen voor gaan maken. In de middag zijn er verschillende workshops ter inspiratie.

Schooljaar 24-25
Ondertussen zijn we achter de schermen druk bezig met de formatie. We weten al dat we volgend jaar twee kleutergroepen hebben, één groep 3, één groep 4, twee groepen 5, twee groepen 6, twee groepen 7 en twee groepen 8. Ook zijn er een paar collega’s die volgend jaar een uitdaging elders hebben (of voor stages of voor werk). We hebben in ieder geval genoeg juffen en meesters, daar zijn we heel blij mee! We zijn nu aan het puzzelen welke juf of meester past bij welke groep. Als we daarmee klaar zijn, zullen we u daarvan op de hoogte brengen. Ook maken we dan de nieuwe indelingen van de nieuwe groepen 1-2, 5 en 6 bekend. Deze worden gehusseld met behulp van het advies van mensen van Groepsanalyse. De ouders van deze groepen hebben afgelopen dinsdag hierover informatie gehad van meester Ryan.

Afwezigheid juf Kathelijne
Volgende week ben ik een week op studiereis. Vanaf maandag 3 juni ben ik weer bereikbaar.

Cito-toetsen
Vanaf 3 juni starten we in de groepen 3 tot en met 7 met de afnames van de CITO-toetsen. Het wisselt per groep wanneer welke toets wordt afgenomen. De leerkracht van uw kind zal u verder via de Schoolpraatapp op de hoogte houden. Veel toetsen worden digitaal afgenomen.
Het is fijn als de kinderen uitgerust aan de toetsen kunnen beginnen. Verder is het handig om doktersafspraken/ tandartsafspraken in de middag te maken, de toetsen worden meestal in de ochtend afgenomen. Bespreek met uw kind dat de toetsen belangrijk zijn omdat de juf/ meester zo kan zien wat uw kind nog nodig heeft aan begeleiding of juist uitdaging. Probeer uw kind gerust te stellen, zenuwen zijn echt niet nodig. Wel is het belangrijk dat de kinderen netjes werken en de vragen goed lezen.

Ik wens u namens het team alvast een fijn weekend!

Kathelijne Lemmens
Directeur Hildegardisschool en Hildegardis kinderopvang